top of page

West Highland Way - Skottland - Dag 7

Oppdatert: 17. jul.

Tigh-na-sleubhaich – Fort William 19,3 km

Vi våknet til at det hadde vært mus i forteltet i natt. Et sitteunderlag som var blitt pulverisert og en sjokolade det var spist hull på papiret på, men den hadde heldigvis ikke spist av sekkene våre. Været var nok en gang overskyet og det ble litt småregn av og på i løpet av dagen, men aldri mengder.

Dette var liksom sjarmøretappen til mål og egentlig dumt at dette var siste etappen for det var veldig flott landskap store deler av turen, men man nøt det ikke som man burde, tok alt for lite bilder og nå handlet alt bare om å komme seg frem til mål. Vi brukte 4 1/2 time på siste etappe og var fremme i Fort William kl 13.00. Siste delen av etappen var tøff på bena, for det var ca 3 km gange på asfalt, og vi hadde selvfølgelig ikke vett på å ta det med ro. Litt voldsomt å gå i veikanten med tett trafikk etter 1 uke med flott natur rundt oss. Først kom vi frem til den tidligere offisielle slutten av West Highland Way, men de senere år har de flyttet slutten inn til enden av gågaten i Fort William, ved statuen av "the man with tired feet". Passende!

Vi gikk på Black Isle Bar som de fleste ender opp på etter endt tur. Det ble en liten kattevask og klesskift på toalettet før vi bestilte oss en pizza som gikk ned på høykant. Etter en liten stund kom Jamie og Louisa, et engelsk par som vi snakket en stund med på dag 5, og de satt sammen med oss i flere timer frem til toget vårt gikk tilbake til Glasgow kl 17.25. Man ser en del av West Highland Way fra toget, så litt morsomt at det man har brukt en uke på å gå, tar 4 timer med tog. Vel tilbake på hotellet, var det bare å dusje og komme seg i seng.

Lørdag 25.mai var det retur med buss fra Glasgow til Edinburgh og fly hjem til Norge.

En fantastisk flott tur som vi kommer til å leve lenge på og drømmen om flere langturer er definitivt til stede. Det var godt å kjenne på hvor godt kroppene våre fungerte, til tross for særdeles mange vannblemmer og stive og smertefulle ankler, men smertene ga seg etter en halvtimes gange. Dette ga mersmak og anbefales på det sterkeste! Bare velg andre sokker enn meg!